Субота, 18.05.2024, 17:50
DOREMI Сайт музичного керівника та вчителя музики
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [18]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Логоритміка

Логоритміка

 

 Логоритміка - це система рухових вправ, в яких різні рухи поєднуються з проголошенням спеціального мовного матеріалу. Це форма активної терапії, подолання мовного і супутніх порушень шляхом розвитку і корекції немовних і мовних психічних функцій і в кінцевому підсумку адаптація людини до умов зовнішнього і внутрішнього середовища. Зміцнюється кістково-м'язовий апарат, розвивається дихання, моторні, сенсорні функції, відчуття рівноваги, правильна постава, хода, грація рухів. Чим вище рухова активність дитини, тим краще розвивається його мова. З іншого боку, формування рухів відбувається за участю мови. Мова є одним з основних елементів в рухово-просторових вправах. Ритм мови, особливо ритм віршів, приказок, прислів'їв, сприяє розвитку координації, загальної і тонкої моторики довільної. За допомогою віршованій ритмічної мови виробляється правильний темп мовлення, ритм дихання, розвиваються мовний слух, мовна пам'ять.

 В даний час відчувається дефіцит сенсорного виховання дітей, коли набагато важливішим вважається навчити дитину грамоті, ніж естетичним канонам. З нейропсихологічної точки зору, тенденція ранньої стимуляції функцій читання, письма, рахунку збіднює правопівкульний нервово-психічний потенціал дитини, такий необхідний для його гармонійного розвитку і, головне, призводить до втрат, непоправних в майбутньому.

Особливість методу полягає в тому, що в рухові завдання включається мовленнєвий матеріал, над якістю якого покликана працювати логопедична ритміка, музика не просто супроводжує рух, а є його керівним початком. Під впливом регулярних логоритмічних занять у дітей відбувається позитивна перебудова серцево-судинної, дихальної, рухової, сенсорної, речедвигательной, та інших систем, а також виховання емоційно-вольових якостей особистості.

Структура логоритмічних занять включає в себе розвиток пам'яті, уваги, оптико-просторових функцій, слухових функцій, рухової сфери, ручної моторики, артикуляційної моторики, мовної функціональної системи, звуковимови. У заняття включаються пальчикові ігри або масаж пальців, гімнастика для очей, різні види ходьби і бігу під музику, вірші, супроводжувані рухами, логопедична гімнастика, мімічні вправи, а також можуть бути вправи на релаксацію під музику, чистоговорки,мовні і музичні ігри.

У результаті логоритмічних занять реалізуються такі завдання: уточнення артикуляції, розвиток фонематичного сприйняття, розширення лексичного запасу, розвиток слухового уваги і рухової пам'яті, вдосконалення загальної і дрібної моторики, вироблення чітких, координованих рухів у взаємозв'язку з промовою, розвиток мелодико-інтонаційних і просодических компонентів, творчої фантазії та уяви.

 Завдяки введенню логоритмічних вправ у структуру заняття це вимога виконується, зростає комунікативні спрямованість навчання. Застосування елементів логоритміки супроводжується максимальною концентрацією уваги дошкільнят. Музичний супровід надає сприятливу дію на нервову систему дітей, сприяє усуненню мовного дефекту і загальному розвитку.

Темпо-ритмічна організація мови є стержнем, який об'єднує і контролює всі складові усного мовлення, включаючи лексико-граматичний лад, артикуляторно-дихальну програму і весь комплекс просодичних характеристик. Сучасні нейропсихологічні дослідження показують, що без ритму розпадається будь-яка дія.Моторна природа почуття ритму дає можливість викликати у дітей відповідну реакцію на вплив за допомогою спеціальних вправ. Ритм - слухання, ритм - говоріння, ритм - лист: ці ланки ланцюга елементів логоритміки пропоную включити в корекційну роботу.

 Раніше Логоритміка використовувалася для роботи з дітьми які заїкалися. В даний час заняття логоритміки проводяться в умовах звичайного дитячого садка, у відповідності з основними вимогами програми виховання в дитячому садку. Проте досвід показує, що елементи логоритміки можна з успіхом застосовувати і в умовах логопедичного кабінету в ДНЗ і в школі.

 Логоритміка - це вправи на координацію слова з рухом. Мета логоритмічних занять - подолання мовного, моторного, рухового, фонематичного порушення шляхом розвитку, виховання і корекції рухової сфери у поєднанні зі словом і музикою.

 Завдання логоритмічних вправ:

  • корекція і вдосконалення звукової сторони мовлення;
  • розвиток фонематических уявлень;
  • подолання порушень складової структури;
  • засвоєння важко запам'ятовуються графем.

Крім основних завдань, за допомогою логоритмічних вправ вирішуються додаткові: розвиток стійкості уваги, спостережливості до мовних явищ, здатності до запам'ятовування, комунікативної функції мови.

 Класична схема побудови логоритмічних занять включає:

  • ритмічну розминку (ходьба, нескладні перестроювання);
  • вправи (для розвитку основних сторін уваги, що регулюють м'язовий тонус, для розвитку темпу і ритму, для розвитку координації рухів);
  • слухання музики;
  • спів;
  • вправи для розвитку тонких рухів пальців рук;
  • вправи для розвитку мовленнєвих і мімічних рухів;
  • гру.

 

Таким чином, Логоритміка сприяє профілактиці мовних порушень і входить в корекційну роботу по виправленню мовленнєвих порушень.

 Результат:

 Логоритміка передбачає корекцію координації рухів і мови.Зв'язок рухів і мови нормалізує стан м'язового тонусу, допомагає звільнити від емоційної і рухової зажатості, сприяє координації процесів дихання, голосоведення, артикуляції, регулювання ритму мови, профілактики та подолання таких мовних рас "Дивовижні перетворення"

 

Категорія: Мої статті | Додав: diez73 (29.01.2016)
Переглядів: 129 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites