Субота, 18.05.2024, 21:14
DOREMI Сайт музичного керівника та вчителя музики
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [18]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

«Танцювальний калейдоскоп.»

  4 клас.

 

Тема уроку: «Танцювальний калейдоскоп.»

Мета уроку:

  • Навчити розрізняти танці народів світу за ладовими та ритмічними ознаками,
  • Розвивати відчуття ритму, темпу, метру, ладу, координації,
  • На прикладі танців виховувати естетичний смак учнів.
  • Формувати в учнів уявлення про танцювальність, як важливу якість музики
  • Розвивати логічне мислення, вміння інтерпретувати музичні твори

Обладнання:

Музичний центр, диски, малюнки танців, підручник, дидактична гра «Відгадай інструмент», «Пазли», карта танців, портрети композиторів.

Музичний матеріал: А. Дога «Вальс» з кінофільму «Мой ласковый и нежный зверь», П.І. Чайковський «Полонез», С.В.Рахманінов «Італійська полька», І. Штраус «Вальс», пісні: укр.. нар. Пісня «Гарний танець гопачок», чеська народна пісня «Полька».

Тип уроку: урок вікторина.

Музичне вітання.

Вступ.

 

Тему сьогоднішнього уроку повідомлю не я вам, а ви. Для цього потрібно відгадати ребус. Стор. 72.

Правильно, молодці. Тема уроку –танець. Про танці можна говорити дуже багато. Перші танці з`явилися дуже давно,коли землю заселяли первісні люди, поступово  життя змінювалося і танці також змінювались, вони використовувались під час певних ритуалів та обрядів. На сьогоднішній день картина танців дуже різноманітна, і саме про це розмаїття ми поговоримо з вами сьогодні…

Ця історія трапилася на Планеті барвистої музики, у країні Загадкових ритмів. В цій країні була дуже дивна карта, на ній були вказані тільки царства, а назв міст не було.  Тисячі сурмачів роз`їхалися всією Планетою з повідомленням

 

Чекає вас палац дзеркал

На танцювальний карнавал

Танці! Просимо, будь ласка

Бути у костюмах, масках

Той, хто танці всі впізнає
Приз музичний здобуває!

 

І от нарешті в головному палаці танцювальної країни засяяли вогні.. і залунала чарівна музика….

(Лунає музичний фрагмент «Полонез» муз. -

Країна загадкових ритмів приймала гостей…

Першим до зали увійшов поважний красень, у вишуканому вбранні. Його урочисті кроки чергувалися з галантними поклонами, а музика нагадувала святковий хід .

І сьогодні, як колись

Відкриваю я бали

Каже вам моє ім.`я

Що приїхав з Польщі я 

(полонез)слухання.

 

Ви відгадали, що це за танець?

Який характер танцю?(відповіді дітей)

Полонез - старовинний польський танець – хода тридольного розміру. У давні часи музикою цього танцю відкривали пишні бали.

Як ви гадаєте діти, до якого царства належить цей танець? ( відповіді дітей)

Раптом у натовпі промайнула весела струнка дівчинка. «О, це ж гостя з Польщі» - вигукнув хтось. «А от і ні» - всміхнулася красуня.

 

Маю я таке ім.`я

Що здається з Польщі я

А я Чехії дитина

І по-чеськи – «половина»

Давайте послухаємо, що це за танець (Полька)Слухання

Який характер?(Відповіді дітей)

Музика польки легка, енергійна, рухлива.

Але польки не тільки танцюють, а ще й співають (стор. 96)

Виконання пісні. «Полька"

 Ну що, схожа пісня на танець? Чим саме?

До якого царства ми відправимо польку?( відповіді дітей). Дійсно- Царство народного танцю.

 

А тим часом у коло вступив кавалер у чорному фраці з дамою в ошатній бальній сукні: (лунає фрагмент «Вальс» Й. Штраус.

Жив у Австрії мій дід

Там з`явився я на світ

А тепер вже кожний знає

Як натхненно я кружляю

Зараз підхоплю я вас –

Щоб запам`ятали    вальс!

Який це від танцю?( відповіді дітей)- Бальний.

 

Залу заповнила легка, казкова чарівна, ніжна мелодія -  1,2,3,1,2,3….

 Слухання- «Вальс»

Які образи виникли  у вашій уяві під час слухання?( відповіді дітей)

Хто виконує цей твір? (відповіді дітей)

А зараз давайте перевіримо, як ви знаєте музичні інструменти.

 

Гра «Збери музичний інструмент» ( дивись додаток)

Маю я вкраїнську вдачу

Коли сумно – я не плачу

Щоби всі уміли так –

Розучить танокгопак

 

Фізкультхвилинка

 

Гарно ми з вами зробили фізкультхвилинку,  Майже станцювали, не вистачало тільки музики, а музика ось яка буде.

Гопак.

 

 

Який характер? Веселий, запальний. Його назва походить від слова гупати, тобто тупотіти. До якого царства ми його відправимо?(відповіді дітей)

Віршик про гопачок ми розповіли, танець послухали, а зараз я пропоную заспівати ще й пісню про гопачок (стор. 74).

Виконання пісні «Гопачок» підручник Лобова стор.

Яка музика пісні? (Відповіді дітей)

 Кожному танцю притаманні певні рухи, але найбільш тісно рухи з музикою пов`язані у балеті. Але про це ми поговоримо на слідуючих уроках.

Підсумок уроку: На цьому уроці ми з вами познайомились з багатьма різновидами танців: таких як – народні, класичні, бальні, сучасні. Пригадайте, що означають слова народний,класичний, сучасний?

Чому царство балету межує з усіма царствами танцювальної країни?

Оцінування учнів

Вчитель:До побачення!(до-мі-соль-мі-до)

Учні: До побачення!(соль-фа-мі-ре-до)

Категорія: Мої статті | Додав: diez73 (28.01.2016)
Переглядів: 123 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites