- Організація класу,оголошення теми уроку.
- Музичне привітання
«Урок музики у нас
Запросив усіх у клас
Привітаймо дружно всіх
До, ре, мі, фа, соль, ля, сі»
Ми продовжуємо з вами подорож країною музики і сьогодні побачимо під чиїм керівництвом гуртуються всі ноти, а допомагати нам в цьому будуть: казка, ігри, та твори, які ми будемо слухати.
Є дві речі, які зустрічаються у будь- якій музиці.
Перша – це ноти, давайте пригадаємо, які ноти ви знаєте? (відповіді)
А про другу ви скажете мені після того, як уважно послухаєте казку.
Казка про двох капітанів
Жили собі два бравих музичних ключа, два капітана, два товариша.
Один на прізвище Скрипічний, а другий Басовий.
Довгі роки служили вони музиці чесно і сумлінно.
Кожний капітан велично стояв на своєму капітанському містку, впевнено вів свій корабель хвилями музики, готовий будь якої миті підтримати товариша.
Капітан ключ Скрипічний – був досить молодий і високий на зріст,
корабель його був високий, а ім`я його ПЕРША ОКТАВА.
Капітан ключ Басовий – був старший ніж Скрипічний, і трохи згорбився з віком. Проте в ньому все одно вбачалася минула стрункість, справа в тому, що Басовий ключ – це видозмінена буква F вказує він на те, що на четвертій лінійці в басовому ключі пишеться нота « ФА» малої октави.
Корабель Басового трохи менший, нижчий, проте значно міцніший, хоча і зветься МАЛОЮ ОКТАВОЮ.
У кожного з капітанів була надійна і дисциплінована команда, на чолі зі старшим помічником.
У Скрипічного – помічником був боцман СОЛЬ, він краще ніж будь хто знав, де знаходиться нота соль першої октави.
У Басового помічником був боцман ФА.
Помічники капітанів суворо слідкували за порядком за тим, щоб кожний матрос – нота був дисциплінованим і ніс вахту на своєму власному місці.
Красиво, злагоджено і дружньо несуть свою службу команди ключа скрипічного та ключа басового.
Послухайте, як звучать ноти у басовому ключі (гра на ф-но)
А як звучать ноти у Скрипічному ключі (гра на ф-но)
Ось такі незвичайні ключі- капітани є в музиці.
Ви всі уважно послухали казку про двох капітанів.
А тепер побачимо, хто був найбільш уважним.
- Як і`мя молодшого капітана? ( відповідь дітей)
Правильно ось так виглядає скрипічний ключ
Він починає писатися з другої лінійки і вказує що там знаходиться яка нота? правильно СОЛЬ першої октави.
Ну, а і`мя другого капітана - басовий ключ
Він пишеться на четвертій лінійці нотного стану і вказує що там знаходиться нота ФА малої октави.
Гра: Відшукати на нотному стані правильно написані ключі.
( роздатковий матеріал)
Гра: «Музичний ребус» Розгадай ребус за допомогою скрипічного ключа. (картки) Яке слово можна скласти за допомогою назви ноти?
(додаток- ребуси)
Зараз ми послухаємо твір українського композитора Сильванського «Пташка і кицька». Для вас завдання: які звуки допомагають розрізняти кицьку, а які звуки передають політ пташки?(відповіді дітей)
2.СЛУХАННЯ.1
Аналіз прослуханого:
- Які звуки характеризують кішку? (відповіді дітей) Вони записуються в басовому ключі.
- Які звуки характеризують пташку?(відповіді дітей) Вони записуються в скрипковому ключі.
- На якому музичному інструменті виконується твір? (відповіді дітей)
- А як ви гадаєте чим скінчилася ця історія?(відповіді дітей)
СЛУХАННЯ 2
Відгадайте, про кого ця казка: «Вранці прокинулася вона – кістяна нога у своїй хатиночці на курячих ніжках. Дивиться – немає Івана Царевича. Кинулася навздогін з усіх сил. На залізній ступі скаче, тичкою поганяє, мітлою слід замітає – тільки вітер свистить, хмари розганяє….» (відповіді дітей)
Послухайте як розповів композитор П. Чайковський казку про бабу Ягу в фортепіанній п`єсі , яку так і назвав «Баба Яга»
Аналіз прослуханого:
- Якою баба Яга зображена в п`єсі?(відповіді дітей)
- Як розповідає про неї музика?(відповіді дітей)
- Високими чи низькими звуками зображена в музиці баба Яга?(відповіді)
- На якому інструменті виконується твір?(відповіді дітей)
- А які ще музичні інструменти ви знаєте?(відповіді дітей)
- Гра: «Хто на чому грає?»
- Молодці, ви дуже добре пограли і інструменти ви знаєте, а зараз давайте заспіваємо пісню про ноти.
Виконання пісні: «Пісенька про ноти»
- Підсумок уроку.
Давайте згадаємо, про що ми сьогодні говорили.
- Про які ключі ми говорили на уроці?
- Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан?
- Скільки є нот?
- Де вони розташовані?
- Які твори слухали?
7.Оцінювання учнів
Вчитель:До побачення!(до-мі-соль-мі-до)
Учні: До побачення!(соль-фа-мі-ре-до)
|